Var mopeden tillverkas någonstans har jag ingen aning om, förmodligen någonstans i Asien. Vad gäller kvalitén, det har ju använts rätt mycket plast för att spara in på vikten men den känns rätt stabil ändå faktiskt, det skulle väl isåfall vara att inte är såder inbrottssäkert som man skulle kunna önska, jag skulle med lätthet kunna slita upp sadeln/locket till förvaringsutrymmet trots att det är låst, men ni har väl knappast några större problem med folk som inte kan skilja på mitt och ditt där uppe i Junsele va?
Moppen är byggd för att klara 143 kg, jag själv väger rätt mycket (115 kg

) och med full packning blir det ungefär en 125-130 kg last, och på raksträckor kommer jag upp i 35 km/H fast den ska gå i 45 km/H ! I långa och/eller branta uppförsbackar kan den gå väldigt segt, ca 10-15, då får jag trycka på "powerknappen" så det blir lite mer kraft i motorn, och jag kommer ungefär en 4-5 mil med den med blandad körning, så man bör väl köra med högst 90-100 kg last för att den ska gå 45 km/H.
Jag köpte moppen med 1500 wattsmotorn (ca 2,2 hk) för dom hade slut på den starkare modellen, den har dessutom slutat tillverkas då det kommer en ny modell nästa med 4000 wattare

, den funderar jag på att skaffa då, får se hur mycket den kostar bara.
Men om ni kör i jämn takt så ska det nog inte vara några större problem tror jag, fråga på arbetsplatsen om ni får ladda moppen inför hemresan också då batterierna kan gå sönder om man laddar ur dom alltför ofta!
Får hoppas på återförsäljare norröver så man kan provköra !
Ni kan ju alltid ringa och fråga om dom inte kan ta och beställa hem ett exemplar utan något köptvång, alltid finns det någon annan som vill köpa om inte ni vill.
Hoppas ni fick något vettigt ur det jag skrev. MVH Ålkraft