Snox skrev:Trapping är något av det svåraste sätten att fånga mat på. med tanke på att det i snitt krävs 15 snaror för en fångst. hur många snaror bär ni med er i asken? det är givetvis bättre att sätta upp dom 3 som man brukar ha med, trots att utsikterna för att lyckas är mycket minimala.
sprithitler skrev:Snox skrev:Trapping är något av det svåraste sätten att fånga mat på. med tanke på att det i snitt krävs 15 snaror för en fångst. hur många snaror bär ni med er i asken? det är givetvis bättre att sätta upp dom 3 som man brukar ha med, trots att utsikterna för att lyckas är mycket minimala.
I Asken kanske ingen, men i BOB:en är material till 15 snaror inte särskilt betungande.
Snox skrev:Trapping är något av det svåraste sätten att fånga mat på. med tanke på att det i snitt krävs 15 snaror för en fångst. hur många snaror bär ni med er i asken? det är givetvis bättre att sätta upp dom 3 som man brukar ha med, trots att utsikterna för att lyckas är mycket minimala.
Snox skrev:Det är bra jobbat. visst är det så att en spole tråd inte väger något. men av alla här.. hur många är egentligen "ute" och tränar dessa kunskaper?
inte många skulle jag tro. föredrar själv bössan![]()
¨
smuggas skrev:Snox skrev:Det är bra jobbat. visst är det så att en spole tråd inte väger något. men av alla här.. hur många är egentligen "ute" och tränar dessa kunskaper?
inte många skulle jag tro. föredrar själv bössan![]()
¨
Det gör jag ocksåMen det är billigt att träna på fällbygge och att lära sig se var djuren går nånstans, fler borde göra det.
Snox skrev:snara är kul..men fäller mer med bössan.. du chefen, appropå lukten,
provat att tvätta dig
dreammicke skrev:ja det är kanse inte så monga som tränar det där med att jaga med fällor eller att jaga med snara men för dom som inte har jägar exsamen eller inte tycker om bulrig jakt så är det det enda alterna tivet här i sverge i dag i och med att det inte är till låtet att jaga med pil och båge och fälla och snara är det enda sättet jag någon sin har jagat på och jag komer inte att skaffa mej en bössa för att jaga det är ingen jakt i mona ögon utan ren avlivning man och när det går åt helvete med sam hellet så funkar bössan bara den stunden som man har kulor till den sen är den bara död vikt medans en snara kan användas hur monga gonger som hälst och det går med fällorna med
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster