av Skogstoken » mån 18 jan 2016, 14:53
Imorse vaknade jag till nyheten av att nästan hela kommunen var utan vatten. Sjukhuset har ställt in all verksamhet, skolorna och badhuset håller stängt. Och det mesta köpevattnet tog slut i butikerna efter bara några få timmar.
Hade inget rinnande vatten öht när jag vaknade, trots att jag bor väldigt nära vattentornet. Och dunken jag en gång köpt för att hämta vatten i vid just en sån här situation har jag använt till akvarievatten, med tanken att "snart" köpa en ny... Kommunens hemsida och dom lokala tidningarna har gett ut den informationen som finns att tillgå, att vatten ska placeras ut t.ex. Men informationen har vart bristfällig. Kl 11.00ca cyklade jag ut för att kolla efter vattentankar utan resultat, men träffade på en person i Frg-väst. Personen i fråga visste inte mer än mig, vatten ska komma men har inte dykt upp än. Men strax innan 12 började vatten dyka upp. Och nu delas det ut i någon typ av engångsdunkar på kanske 5L, tack och lov!
Mitt uppe i detta, så jag ber om ursäkt för en jätterörig text. Men ville dela med mig av det som hänt lite snabbt. Ställ gärna frågor om ni undrar något, så svarar jag så gott jag kan!