R8N skrev:De radioklubbar jag har besökt har varit allt annat än slutna. Jag har blivit varmt välkomnad på alla ställen. Ofta har radioklubbarna öppet hus en dag i veckan då det bara är att gå dit och säga hej.
Själv gick jag aldrig någon kurs för att få amatörradiocertifikat utan jag läste böckerna på egen hand och gjorde sedan ett besök hos en provförättare och gjorde provet.
Tank skrev:Mycket bra info i denna tråden.![]()
Jag funderar allvarligt på att kolla upp det här med radioamatör nu![]()
Tackar! //Tank
skogsstjärnan skrev:Finns kurs mtrl på nätet att läsa på? Kanske inte helt fel att kliva in?
Weihrauch skrev:Tank skrev:Mycket bra info i denna tråden.![]()
Jag funderar allvarligt på att kolla upp det här med radioamatör nu![]()
Tackar! //Tank
Samma här. Har precis beställt kursmaterialet från "Ham Shop SSA" 300:-, så nu har man lite att plugga in igen.
27 MHz är kul, tror det är minst lika kul att "ta det ett steg högre"
(precis klar med jägarexamen, och har tänkt ta B96 (utökat B-körkort) under våren, tydligen min tur att plugga nu när kidsen är klara med sina utbildningar, och fått luft under dom egna vingarna)
Eller så har det blivit lite tid över till annat....
Lurker skrev:Ytterligare en hobby orkar/hinner jag inte med och amatörradio är inget som intresserar mig det allra minsta. En signal och lov att sända på amatörbanden hade dock inte varit alldeles fel så jag överväger att skaffa mig ett certifikat. Teorin kan väl inte vara sådär överdrivet knepigt, men hur fanken bär man sig åt för att avlägga provet???
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst