År 2 skrev:Ni som sjunger vapnens lov i alla lägen: Är ni också vältrimmade och i tipp topp fysisk form? Eller kompenserar era vapen bukfläsk och dålig kondis?
*Sluta trolla till konflikt, -har du inte nåt annat att bidra med än att reta upp folk så kan du spara på luften* //Ongrid moderator
Det är inte högt till tak här i krypgrunden. Var det verkligen vettigt att ge mig en trollstämpel och att bannlysa mig en vecka?
Jag är inte emot vapen. Det är inte det det handlar om, men jag är lite trött på att diskussioner tenderar att leda till argument i stil med "har man inte vapen så är man körd" och sedan är det mer eller mindre slutsnackat. Det blir ganska idéfattigt på ett redan rätt så dränerat forum. Det verkar ibland som om att det bara räcker med att ha vapen hemma så är det för alltid lugnt på torpet. Bara att sitta och vänta in undergången och alla desperata jon som kommer strömma ut i bygderna.
Jag ser en risk med att vissa invaggas i en falsk trygghet, inte minst de som just fått upp ögonen för det breda ämnet prepping, och kanske t.ex. skiter i andra självklara saker som t.ex. den egna fysiken.
Diskussionen gör sig bäst i annan tråd eller ny tråd, men jag lägger mig ner ett tag här i krypgrunden och väntar, ifall det nu kommer en ny bannlysning eller trollanklagelse p.g.a. detta inlägg.