Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 31 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Vid vilken ålder är det färdigpreppat?
InläggPostat: mån 14 aug 2017, 01:12 
Offline
Bor numera i en bunker

Blev medlem: ons 18 maj 2016, 21:15
Inlägg: 874
Man ska väl inte sluta vara förberedd bara för att man är gammal, men däremot är det rimligt att byta fokus. Totalt orimligt att ha fokus på att bo ensam ödslig i trettio pr när du är 70+

Att klara av att hålla varm i huset även vid strömavbrott är typiskt bra oavsett ålder. Ska man frysa ihjäl för bara en veckas strömavbrott eller?

Jaakko skrev:
Zombie skrev:
3. Han kanske preppar för dig, eller andra yngre som inte preppar.
4. Normalt sett kommer du (eller någon annan) att ärva preppen. Själviskt sett är det en fördel. Varför är du inte glad?
5. Vid 70 bestämmer han själv, om han inte är senil. Gillar du att han lägger sig i vad du gör eller inte gör? (Och tänk om han slår sig ihop med en golddigger i stället 8-O.)

Låt bli för h*sike. Jag börjar städa bort och lägger om och blir minimalist vid 65 om jag lever så länge.
Har städat upp efter två generationer hamstersamlare, den yngre generationen hann inte ens städa bort efter den äldre. Massor av grejer som "borde vara i bra skick" var odugligt pga. ålder. En massa saker fanns i dubbla uppsättning eller var sånt som jag redan själv har skaffat.
Arvingar föredrar pengar på kontot före skrot och skräp.

Jag delar inte helt den uppfattningen. Jag har ärvt några grejer som är fullständigt omöjliga att få tag på. Men ja, ärvde massa rent skräp också.

Med normala mått är jag galen ändå. Man ska bara ha sprit, prydnadssaker, titta på TV och åka på solsemester.


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 31 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet