Ja jag har reagerat lite på att det verkar vara ganska stor skillnad i uppfattning/åsikt om hur man skall uppföra sig i en karantänsituation. Karantän etc (avstånd i köer, skydd på eller ej, hur skudd används osv).
Hur uppfattar ni hur folk beter sig? Hur beter du dig, någon skillnad? Vad är närsta du serr eller upplevt? Vad är värst, felaktigt (medvetet) beteende, ignorans, okunskap osv.?
Min egen erfarenhet och de olika intryck/fakta jag fått till mig gör att jag startar tråden.
Endel personer går ( under våran hårdaste karantän/isoleringsperiod alltså!) och handlar mat i ica/coop dagligen och påstår sig iaf vara i karrantän.
Endel är helt inlåsta i sitt hem. Totalt, helt utan tex matpåfyllning ens under flera månader.
Endel är (tvingade) att gå till jobbet men träffar nästan ingen annars.
Summasumarum så är alla dessa i karantän enligt egen utsago.
Hur kan man enkelt och korrekt bedöma andras grad av isolering i deras karrantän inför tex ett möte?
Behöver vi olika karantänsnivåer (abc123 etc) så att vi framöver kan få folk att agera mer lika och så att även myndigheter får lättare att få fram sitt budskap om vilken grad av isolering vi bör försöka inta just nu?
Mvh PP.
_________________ Rätta mig gärna när jag har fel och när jag har otur när jag tänker...
|