Gnejs skrev:Jag siktar på att bygga upp lager för nånstans mellan en och två veckor till att börja med. Efter det får jag se vad ekonomi och utrymme tillåter.
En sund och insiktsfull inställning/attityd tycker jag.

För den som har lite magert i kassan kan jag (lite "off topic" kanske) tipsa om s.k. "Dumpster diving". Jag pysslar inte med detta nu, men som ung, smidig och med en attityd (som jag fortfarande har kvar) så gjorde jag en hel del fynd i dessa containrar.
Allt från elektronik, möbler, kläder, verktyg och annat smått och gott. Slit och slängsamhället/mentaliteten (mestadels i det s.k. väst) gör ju att det finns gott om varor i dessa containers som är helt okay att "återanvända" innan det går till återvinningen.
Innan jag sa upp mitt FB-konto (som för övrigt var mer en börda än en social inspiritation för mig, och för andra skulle jag tro) så var jag med i en del av dessa "Dumpster diving" grupper. De hade/har bra forum och kartor, tider, regioner samt etiska regler för hur denna "Diving" skulle/ska gå till, för att man senare ska kunna återvända till samma ställe utan att länsman eller en arg handlare med hagelbrakare står och väntar bakom hörnet.
Om det är någon som tror att det är en liten samling av folk som ägnar sig åt detta, så kan jag meddela att det är fler än många tror, och de blir fler och fler ju längre tiden går. Det är nog en indikation på vart vi är på väg skulle jag tro.
/ Friskytten